Технології

Дирижабль без двигуна

В попередній статті я пообіцяв окремо розповісти про апарати Соломона Ендрюс з-за їх унікальності. У чому ж його унікальність? У тому, що він здійснював керований політ взагалі без двигунів. Як же це можливо?Перший апарат Ендрюс Aereon I являв собою три циліндричних корпуси, між якими була встановлена перетинка.

Aereon I. Взято в ВикипедииАегеоп I. Взято в ВикипедииСмещая гондолу з допомогою системи блоків, Ендрюс нахиляв апарат по тангажу (до 15 градусів) або крену.

Управління Aereon I. Взято в ВикипедииУправление Aereon I. Взято в ВикипедииСбрасывая баласт або підбурюючи водень він забезпечував рух дирижабля вгору або вниз.

При обтіканні похилій площині вертикальним потоком виникала горизонтальна складова аеродинамічної сили. Апарат міг рухатися в бажану сторону, в тому числі проти невеликого вітру, чергуючи підйоми і спуски. Ендрюс застосував ще ряд оригінальних рішень.

Водень містився в баллонетах, по 7 на кожен дирижабельный корпус. Це дозволило уникнути проблем, які погубили проект Жиффара.Дирижабль ЖиффараДирижабль ЖиффараЖиффар побудував дирижабль з паровим двигуном потужністю 3 л.

с. в 1852 році. У вересні того ж року він зміг здійснити частково керований політ (він не міг летіти проти сильного вітру).

У 1855 році він побудував великий апарат з більш потужним двигуном, сподіваючись досягти реального керованого польоту. Але і на ньому летіти прямо проти вітру не вдалося. Посадка ж закінчилася аварією.

Коли при спуску повітроплавці стравили частина газу, залишок скупчився в променях кінці оболонки. Прийнявши вертикальне положення, оболонка вислизнула з сітки і полетіла.Баллонеты Аерон дозволили вирішити цю проблему для сигароподібний аеростатів.

Aereon здійснив свій перший рейс 1 червня 1863 року. За свідченням очевидців дирижабль, періодично збільшуючи і зменшуючи висоту летів назустріч вітру, що має швидкість близько 10 миль в годину.Випробування продовжилися, а 26 серпня 1863 року Ендрюс написав лист президенту Аврааму Лінкольну, запропонувавши використовувати апарат у війні проти жителів півдня.

Після довгої затримки він зустрівся з Лінкольном у січні 1864 року і незабаром після цього провів демонстрацію перед науковим комітетом Смітсонівського інституту. Майже рік потому, після довгої тяганини, Військовий комітет поінформував Ендрюс про те, що дирижабль мало цікавить його, і до того часу війна майже закінчилася.Саме військові відмовилися, Ендрюс організував Aerial Navigation Co.

для побудови комерційних дирижаблів та пристрої регулярного сполучення між Нью-Йорком і Філадельфією. Він побудував новий Aereon II, з одним корпусом “у вигляді лимона” і крилом, яке і повинно було створювати аеродинамічну тягу. Щоб не витрачати газ і баласт, на Aereon II була система ліній та шківів, які стискали газ або дозволяли йому розширюватися.

25 травня 1865 року, на цьому апараті Ендрюс пролетів над Манхеттеном з півдня на північ і назад. 5 червня Ендрюс виконав другий політ над Нью-Йоркоми за його межі. Але на цьому історія і закінчилася.

Післявоєнна криза тоді збанкрутував сотні банків і фірм, і компанія Aerial Navigation Co. теж збанкрутувала.Як точно виглядав Aereon II точно неизветсно.

Зустрічається таке зображення, але чи це дійсно він невідомо.Aereon II. Welweb.

orgAereon II. Welweb.огдС одного боку “у формі лимона”, і крила – начебто за це припущення.
З іншого – дуже хистка конструкція, щоб полднять чотирьох аеронавтів.Ну, і наприкінці варто згадати, що був ще один проект дирижабля без двигунів – вітрильний Орел, на якому була зроблена трагічна спроба підкорити Північний полюс.Куля ОрелШар Орел

Related posts

Leave a Comment